Στρασβούργο - Κολμάρ: Πήγαμε στην πρωτεύουσα των Χριστουγέννων και στο πιο παραμυθένιο χωριό της Γαλλίας

Στο bucketlist μας τα τελευταία χρόνια ήταν να βρεθούμε τις ημέρες των Χριστουγέννων σε δύο από τις πιο ξεχωριστές πόλεις της Γαλλίας όπου τα Χριστουγεννα είναι πιο μαγικά από ποτέ. Αν λατρεύεται την πιο μαγική εποχή του χρόνου και γουστάρετε να περιπλανιέστε σε ατέλειωτα christmas markets και τα πάντα να θυμίζουν ένα ατέλειωτο χριστουγεννιάτικο πάρτι αυτό είναι το ταξίδι που πρέπει να κάνετε.
Φθάσαμε στο Στρασβούργο μέσω Ελβετίας και συγκεκριμένα μέσω Βασιλείας. Οι πτήσεις με την easyjet είναι πολύ οικονομικές. Από εκεί σε μόλις 80 λεπτά με το τρένο που στοίχισε 15 ευρώ βρεθήκαμε στην καρδιά του Στρασβούργου.

Η βόλτα μας ξεκίνησε από την καρδιά του ιστορικού κέντρου όπου βρίσκεται η Place Broglie που εκεί βρίσκεται η παλαιότερη Χριστουγεννιάτικη αγορά Christkindelsmärik που χρονολογείται από το 1570! Aμέτρητοι πάγκοι με φαγητά, ζεστό κρασί και ιδέες για χριστουγεννιάτικο στολισμό θα σας μαγέψουν. Θα ξοδέψετε τουλάχιστον μία ώρα μέχρι να βολτάρετε γύρω από τους αμέτρητους πάγκους.
Συνεχίσαμε 6 λεπτά με τα πόδια προς την πλατεία Kleber που βρίσκεται το μεγάλο χριστουγεννιάτικο δέντρο ύψους 30 μέτρων. Περιτρυγυρίζεται από δεκάδες χριστουγεννιάτικους πάγκους και παιχνίδια για παιδιά. Eαν σας αρέσει το πατινάζ στο πάγο εκεί είναι που μπορείτε να κάνετε. Λίγο πιο πάνω είναι και το διάσημο πολυκαταστήματα Galleries Lafayette.

Στη συνέχεια περπατήσαμε άλλα 10 λεπτά μέχρι τον καθεδρικό ναό της πόλης όπου βρίσκεται άλλο ένα εντυπωσιακό christmas market. Eκεί μπορείτε να δείτε και το διάσημο αστρονομικό ρολόι που είναι έργο του ίδιου τεχνίτη που έφτιαξε το διάσημο αστρονομικό ρολόι της Πράγας. Στο συγκεκριμένο christmas market απολαύσαμε και υπέροχες λιχουδιές της Αλσατίας.

Πηγαίνετε οπωσδήποτε μέσα στον καθεδρικό ναό όπου στήνεται κάθε χρόνο μια μεγάλη σκηνή της Γέννησης. Θα δείτε μία φάτνη μήκους 18 μέτρων που χρονολογείται από το 1907 και περιλαμβάνει σκηνές από τη γέννηση του Ιησού.

Περπατώντας στα πλακώστρωτα δρομάκια την καρδιά σας θα κλέψει το House of Bears. Βρίσκεται δίπλα από το εστιατόριο Au Vieux Strasbourg. Οι ιδιοκτήτες διακόσμησαν όλο το κτίριο με αρκουδάκια, δημιουργώντας ένα μαγευτικό σκηνικό στην πρόσοψη του σπιτιού τους.

H επόμενη μέρα μας βρήκε στην παραμυθένια και διάσημη γειτονιά Petite Frence που βρίσκεται πάνω στο Grande Île μέσα στον ποταμό Ιll, ο οποίος διασχίζει το Στρασβούργο. Η συγκεκριμένη γειτονιά αποτελεί από το 1988 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco.

Τα σπίτια που είναι κατασκευασμένα με μεγάλο μέρος τους από ξύλο και τα πλακόστρωτα δρομάτια σε συνδυασμό με τα γραφικά κανάλια. Ξεκινήστε τη βόλτα από την πλατεία Benjamin-Zix που θα βρείτε διάφορα εστιατόρια και καταστήματα με αξεσουάρ αλλά και χριστοπυγεννιάτικα σπιτάκια για φαγητό και ψώνια.

Eκείνη την ημέρα επιλέξαμε να φάμε σε ένα από τα δεκάδες παραδοσιακά εστιατόρια. Επιλέξαμε παραδοσιακά πιάτα του Στρασβούργου και βέβαια το πιο διάσημο που είναι το Choucroute d'Alsace, ξινολάχανο που σερβίρεται με λουκάνικα, πατάτες και άλλα κρέατα. Δεν μπορώ να πω πως μείναμε ικανοποιημένοι.

Στη συνέχεια πήραμε το τρένο για το διάσημο και παραμυθένιο Colmar. Πρώτα πήγαμε για μία μικρή στάση στο Mulhouse που είναι λίγο μετά το Colmar. Η χριστουγεννιάτικη αγορά είναι στην Place de la Réunion , την ιστορική κεντρική πλατεία της πόλης όπου εκεί θα δείτε και την εκκλησία Saint-Étienne. Αξίζει η στάση για μία βόλτα στη χριστουγεννιάτικη αγορά που είναι μόλις 10 λεπτά από τον σταθμό του τρένου.

COLMAR
Φθάσαμε στο Colmar. Αυτή η μικρή πόλη είναι λες και είναι βγαλμένη μέσα από παραμύθι.
 Οι δρόμοι του κέντρου της Παλιάς Πόλης είναι πεζοδρομημένοι και τα πολύχρωμα σπιτάκια σε ταξιδεύουν σε μία άλλη εποχή. Τα Χριστούγεννα στις Κολμάρ στήνονται συνολικά 6 γιορτινές αγορές. Τονίζουμε πως όλες οι αγορές κλείνουν το αργότερο στις 20.00 και μετά από εκείνη την ώρα οι επίλογές σου είναι ελάχιστες ακόμα και για φαγητό γιαυτό να φροντίσετε το πρόγραμμα σας.
Aρχή κάναμε με το πιο διάσημο και πιο πολυφωτογραφημένο μέρος του Colmar. Δεν είναι άλλο από τη συνοικία της Μικρής Βενετίας. Τα γραφικά κανάλια, οι γόνδολες αλλά και τα σπιτάκια γύρω από τον ποταμό Lauch μας εντυπωσίασαν και βγάλαμε αμέτρητες φωτογραφίες. Ειδικά όταν το φως πέσει τα χιλιάδες λαμπόνια σε σπίτια και καταστήματα δημιουργούν ένα φανταμγορικό σκηνικό. Ποζάραμε στη φάτνη που υπάρχει εκεί αλλά και στο γραμματοκιβώτιο του Άγιου Βασίλη. Δυτυχώς δεν ήμασταν τόσο τυχεροί να δούμε και τον αγαπημένο μας Άγιο εκεί. Όσοι έχετε παιδιά υπάρχουν παιχνίδια τύπου λούνα παρκ για να τα ευχαριστηθούν.
Συνεχίσαμε στην αγορά της Place de l’Ancienne Douane που εκεί βρίσκεται και το επιβλητικό σιντριβάνι Schwendi. Φάγαμε εκεί και  συνεχίσαμε στη διπλανή αγορά που είναι η μοναδική εσωτερική χριστουγεννιάτικη αγορά του Colmar, το Koïfhus, το παλιό κτίριο του τελωνείου. Πρόκεται για ένα αναγγενησιακό κτίριο στο οποίο το βράδυ φωταγωγείται και δημιουργείται ένα εντυπωσιακό θέαμα.
Αγοράσαμε από εκεί χριστουγεννιάτικα στολίδια και περπατήσαμε για να επισκεφθούμε την Place Jeanne D’Arc που εκεί μπορείς να βρεις τοπικά παραδοσιακά προιόντα. Φάγαμε αλλαντικά, μπισκότα, μελόψωμοφουα γκρά και ήπιαμε ζεστό κρασί περνώντας έτσι αρκετό χρόνο. Τα δοκιμάσαμε όλα.
Περπατήσαμε και φθάσαμε Place de Dominicains δίπλα από την
Δομινικανή Εκκλησία που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα. Βολτάραμε ανάμεσα στους 60 πάγκους που στήνονται κάθε χρόνο εκεί και συνεχίσαμε για το τέλος της επίσκεψης μας στο Colmar. Στη συνέχεια επικεφθήκαμε τη χριστουγεννιάτικη αγορά της Place de la Cathédrale που βρίσκεται δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Μαρτίνου. Τελικός προορισμός μας ήταν η gourmet αγορά της πόλης στη Rue de la Montagne όπου απολάυσαμε μία γευστικότατη κρέπα με σοκολάτα και φράουλες. Εννέα σεφ δημιουργούν απίστευτα πιάτα αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να φάμε άλλο εκείνη την ημέρα οπόταν δεν τα δοκιμάσε αν και φαίνονταν καταπληκτικά. Eκεί βρίσκεται και ο τροχός της πόλης όπου μία βόλτα στοιχίζει 9 ευρώ.  Να αναφέρουμε πως η συγκεκριμένη αγορά πρόσφατα μετακόμισε στη συγκεκριμένη οδό από την Place de la Cathédrale.

Παραμονη Πρωτοχρονιάς στο Βερολίνο: Τα πάρτι στα Christmas Markets και η πολεμική ατμόσφαιρα που ζήσαμε

Το 2023 το αποχαιρετήσαμε από το Βερολίνο. Ταξιδέψαμε στην πρωτεύουσα της Γερμανίας στις 30 Δεκεμβρίου και φθάσαμε μεσημέρι. Εκεί θα μέναμε για δύο 24ωρα. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία…

Continue Reading

Βαρσοβία: Το παραμυθένιο christmas market στα τείχη της πόλης, η Castle Square και το Royal Garden of Light

Tην παραμονή χριστουγέννων επιλέξαμε να την περάσουμε στη Βαρσοβία, την πρωτεύουσα της Πολωνίας. Όλα όπως αναμενόταν ήταν στολισμένα αλλά εκείνη την ημέρα μας περίμενε μία «δυσάρεστη»…

Μπανγκόκ: Η εμπειρία μου στην πόλη που συνδυάζει την πολυτέλεια με την απόλυτη φτώχεια

Γνωστή και ως η πόλη των αγγέλων η Μπανγκόκ με εντυπωσιακά κτίρια και ουρανοξύστες. Βέβαια, δίπλα από τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία συναντάς την απόλυτη φτώχεια. Είναι η πρωτεύουσα της…

Continue Reading

Βυρητός: Ένας συναρπαστικός προορισμός που με εντυπωσίασε απρόσμενα

Η αλήθεια είναι πως κλείνοντας αεροπορικό εισιτήριο για την πρωτεύουσα του Λιβάνου και το «Παρίσι της Μέσης Ανατολής» όπως αποκαλούν την Βυρητό δεν ήμουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος.

Τόκυο: Βάλτο οπωσδήποτε στο Bucket List σου και υπόσχομαι θα το λατρέψεις! Μια φορά δεν είναι ποτέ αρκετή!

Για ένα πράγμα να είσαι απόλυτα σίγουρος. Θα περάσεις καταπληκτικά! Βάλε το Τόκυο και γενικά την Ιαπωνίζα στο bucket list σου. Αξίζει να το επισκεφθείς μια φορά στην ζωής σου. Είναι…

Continue Reading

Λας Βέγκας: Οι εμπειρίες μου στην πιο φαντασμαγορική πόλη του πλανήτη Mυστικά για αξέχαστες διακοπές

Δεν ξέρω πόσο αντικειμενικός μπορεί να είμαι όταν μιλάω για το φαντασμαγορικό Λας Βέγκας. Το λατρεύω! Έχω πάει τρείς φορές και ποτέ δεν το χορταίνω. What Happens In Vegas Stays in Vegas…

Phi Phi Islands και James Bond Island: Επισκέφθηκα τον απόλυτο παράδεισο του Πουκέτ

Δεν υπάρχει τουρίστας που να επισκεφθεί το Πουκέτ και να μην κάνει εκδρομή στα νησιά Πιπι. Αποτελούν έναν από τους κορυφαίους εξωτικούς προορισμούς στον πλανήτη. Όπως σας συμβούλεψα…