Παραμονη Πρωτοχρονιάς στο Βερολίνο: Τα πάρτι στα Christmas Markets και η πολεμική ατμόσφαιρα που ζήσαμε

Το 2023 το αποχαιρετήσαμε από το Βερολίνο. Ταξιδέψαμε στην πρωτεύουσα της Γερμανίας στις 30 Δεκεμβρίου και φθάσαμε μεσημέρι. Εκεί θα μέναμε για δύο 24ωρα. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των χριστουγεννιάτικων αγορών σε όλη την Ευρώπη που κλείνουν μέχρι τις 26 Δεκεμβρίου, οι πλείστες πλατείες και χριστουγεννιάτικες αγορές στο Βερολίνο ήταν ανοιχτές.

Φθάσαμε στο ξενοδοχείο μας που βρισκόταν κοντά στην Potsdamer Platz και αφού αφήσαμε τα πράγματα της βολτάραμε στη συγκεκριμένη πλατεία. Εκεί έχει μία μικρή χριστουγεννιάτικη αγορά όπου φάγαμε όπως επιβάλλεται ένα παραδοσιακό γερμανικό λουκάνικο. Στη Potsdamer Platz λειτουργεί και το Winter World με τη χειμερινή τσουλήρθρα ύψους 12 μέτρων και μήκους 70 μέτρων αλλά και με την εντυπωσιακή θέα της Πύλης του Βρανδεμβούργου να κερδίζει την καρδιά μικρών και μεγάλων. Αξίζει να το δοκιμάσετε με μόλις 2,50 ευρώ.

Στη συνέχεια μπήκαμε στο τραμ και μας πήγε Christmas Fair on Landsberger Allee που εκείνη την ημέρα θα ήταν και η τελευταία της λειτουργίας του για τα φετινά χριστούγεννα. Εαν έχετε παιδιά σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα αφού πρόκεται για χριστουγεννιάτικη παραμυθούπολη. Tα πολύχρωμα φώτα, τα φαντασμαγορικά παιχνίδια θρίλερ και μη, οι δεκάδες μηχανές με στόχο να κερδίσεις τεράστιους αρκούδους αλλά και τα λαχταριστά γλυκά θα σας κερδίσουν. Ο Άγιος Βασίλης είναι εκεί καθημερινά και ακούει τις ευχές των παιδιών. Η είσοδος είναι δωρεάν.

Η ώρα έφυασε 19:00 και πήγαμε στην πιο διάσημη πλατεία της πόλης, την Alexander Platz. Εδώ ήταν το μοναδικό christmas market που βρήκαμε κλειστό αν και η πλατεία έσφιζε από ζωή με πολλές εκδηλώσεις να υπάρχουν σε διάφορες ώρες τις ημέρας μιας και εκεί βρίσκεται η καρδιά της πόλης. Ο εντυπωσιακός Πύργος της Τηλεόρασης, μας έκλεψε κατευθείαν τις ματιές. Σχεδόν σε όλα τα σημεία της πόλης φαίνεται ο πανύψηλος πύργος που εαν θέλετε μπορείτε να ανεβείτε επάνω και να δείτε με μία εντυπωσιακή θέα όλη την πόλη. Eδώ μπορείτε να προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας που ξεκινούν από 22 ευρώ.
Εννοείτε πως ένα από τα πιο ξεχωριστά αξιοθέατα της πλατείας είναι και το «Παγκόσμιο Ρολόι» όπου 24 ζώνες ώρας του κόσμου αναπαρίστανται στο ρολόι.

Προχωρήσαμε 4 λεπτά πιο κάτω στο κυκλικό παγοδρόμιο γύρω από το Σιντριβάνι του Ποσειδώνα του Βερολίνου όπου μπορείς να κάνεις πατνάζ με 5 ευρώ. Βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το Κόκκινο Δημαρχείο και εκεί βρίσκεται και η μεγάλη χριστουγεννιάτικη αγορά του Δημαρχείου. Τρεις φορές την ημέρα ο Άγιος Βασίλης εμφανίζεται με το έλκηθρο του που το σέρνουν στον αέρα οι τάρανδοι του πάνω από την αγορά και μοιράζει όμορφες στιγμές στους παρευρισκόμενους. Επίσης εκεί βρίσκεται και ο μεγάλος τροχός της πόλης.

Λίγο πριν πάμε για φαγητό επισκεφθήκαμε μία από τις πιο περιζήτητες χριστουγεννιάτικες αγορές της πόλης. Aφού περπατήσαμε για περίπου 15 λεπτά από την χριστουγεννιάτικη αγορά του Δημαρχείου περνώντας και από τον επιβλητικό Καθεδρικό Ναό της πόλης φθάσαμε στην WeihnachtsZauber at Gendarmenmarkt στην Bebelplatz . Είναι η μοναδική χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης με είσοδο 2 ευρώ για τους ενήλικες και δωρεάν για τα παιδιά. Σας εισηγούμαστε να αγοράσετε διαδικτυακά τα εισητήρια σας για να μην ταλαιπωρηθείτε στην μεγάλη ουρά που έχει καθημερινά. Εκεί δοκιμάστε γκουρμέ πιάτα, παρακολουθήστε τις ζωντανές παραστάσεις και αγοράστε διάφορα χριστουγεννιάτικα αξεσουάρ και δώρα. Μετά τις 7 το βράδυ την Παραμονή Πρωτοχρονιάς οι ρυθμοί ανεβάινουν και με τη δυνατή μουσική ενός dj αλλά και αρκετό εορταστικό πρόγραμμα μπορείτε να δείτε τη στιγμή της αλλαγής της χρονιάς δεκάδες πυροτεχνήματα.

Aργά βραδυ δειπνίσαμε στο εστιατόριο Crocodilo ένα καταπληκτικό εστιατόριο όπου λατρέψαμε αφού είναι από τα πιο διάσημα της πόλης με πίτσες και μακαρονάδες. Δομικάστε όπωσδήποτε την Truffle Pasta που σερβίρεται μπροστά σας μέσα από ένα τεράστιο τυρί pecorino.

To επόμενο πρωί που ήταν και η Παραμονή Πρωτοχρονιάς περάσαμε από Checkpoint Charlie που ήταν το πιο γνωστό συνοριακό πέρασμα μεταξύ Ανατολικού και Δυτικού Βερολίνου κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Πήραμε ένα τραμ και φθάσαμε στη χριστουγεννιάτικη αγορά στην Breitscheidplatz που βρίσκεται γύρω από την εκκλησία Kaiser Wilhelm Memorial Church με περισσότερους από 100 όμορφα διακοσμημένους πάγκους περάσαμε εκεί αρκετή ώρα τρώγοντας γλυκά και φαγητά. Για να φθάσουμε εκεί περπατήσαμε στην Kurfürstendamm την πιο διάσημη και δημοφιλής εμπορική λεωφόρο του Βερολίνου.

Λίγο μετά το μεσημέρι πήγαμε στο εντυπωσιακό παλάτι Charlottenburg που υπάρχει και εκεί μία τεράστια χριστουγεννιάτικη αγορά. Απολαύσαμε ζεστό κρασί, φάγαμε Pfaffenglück. Πρόκειται για ένα λαχταριστό ψωμί από βότανα, ψημένο με τυρί και από πάνω ζαμπόν και φρέσκο κρεμμυδάκι. Εννοείτε και τις δύο μέρες φάγαμε από τις χριστουγεννιάτικες αγορές Fruchtspieße που είναι σουβλάκια φρούτων με επικάλυψη σοκολάτας επιλέγοντας μόνο τις φράουλες.

Το δείπνο μας το επιλέξαμε το ιαπωνικό εστιατόριο Roji - Godai no Sekai Prenzlauer Berg που μας εντυπωσίασε και σας το προτείνουμε με χίλια. Η άφθονη ποικιλία από sushi, ramen, noodles και πολλών άλλων ιαπωνικών πιάτων αλλά και η εντυπωσιακή παραδοσιακή διακόσμηση του αποτέλεσε ότι καλύτερο λίγες ώρες πριν αποχαιρετήσουμε την χρονιά.

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΒΡΑΝΔΕΜΒΟΥΡΓΟΥ
Η πιο φαντασμαγορική τελετή για το αντίο της χρονιάς γίνεται στην Πύλη του Βρανδεμβούργου. Τη συγκεκριμένη ημέρα ο χώρος που έχει ισχυρότατα μέτρα ασφαλείας έχει πρόσβαση μόνο από την είσοδο στο Großer Stern (Siegessäule). Ο χώρος ανοίγει από τις 16:00 και καθόλη τη διαδρομή προς την Πύλη του Βρανδεμβούργου θα βρεις φαγητά και ποτά σε λογικές τιμές. Από το απόγευμα αρχίζουν εκδηλώσεις, συναυλίες με διάσημους τραγουδιστές μέχρι τη στιγμή της αλλαγής του χρόνου που ο ουρανός φωτίζεται με εκατοντάδες πυροτεχνήματα. Η είσοδος είναι 10 ευρώ και πρέπει να αγοράσεις το ειστήριο τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν και πρέπει να έχεις φθάσει στον χώρο το αργότερο στις 22.30.

Εδώ θέλω να σας πω ότι από την πρώτη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στο Βερολίνο ακούγαμε ασταμάτητα εκρήξεις και βεγγαλικά να φωτίζουν τον ουρανό σε όποιο μέρος του Βερολίνου και να βρισκόμασταν. Παρόλο που οι αστυνομικές δυνάμεις βρίσκονταν σε όλες τις πλατείες είτε πεζοί είτε περιπολούσαν ασταμάτητα με τα αυτοκίνητα δεν μπορούσαν να σταματήσουν τους νεαρούς που από το μεσημέρι της παραμονής πρωτοχρονιάς πετούσαν κροτίδες προκαλώντας τρόμο στους περαστικούς.

Παρά το ότι η κυβέρνηση άυξησε τον αριθμό αστυνομικών μετά τις ταραχές που σημειόνονταν τα τελευταία χρόνια οι νεαροί είχαν γεμίσει όλους τους δρόμους και γειτονιές προκαλώντας χάος.  Περπατώντας γύρω στις 02.00 το πρωί της πρωτοχρονιάς νιώθαμε λες και γινόταν πόλεμος καθώς οι κρότοι ήταν ασταμάτητοι αφού εκρήγνονταν ταυτόχρονα κροτίδες στους δρόμους και βεγγαλικά στον ουρανό ενώ έβλεπες μετά τις εκρήξεις τα απομηνάρια να θύμιζουν βομβαρδισμένη πόλη σε κάθε γειτονιά.  Όπως μας ενημέρωσαν κάθε χρόνο, περίπου 8.000 άνθρωποι στη Γερμανία παθαίνουν τραυματισμό στο εσωτερικό αυτί από εκρήξεις πυροτεχνημάτων και κροτίδων. Δυστυχώς αυτό το έθιμο που φαίνεται να μην μπορεί να το ελέξχει η αστυνομία.

Στρασβούργο - Κολμάρ: Πήγαμε στην πρωτεύουσα των Χριστουγέννων και στο πιο παραμυθένιο χωριό της Γαλλίας

Στο bucketlist μας τα τελευταία χρόνια ήταν να βρεθούμε τις ημέρες των Χριστουγέννων σε δύο από τις πιο ξεχωριστές πόλεις της Γαλλίας όπου τα Χριστουγεννα είναι πιο μαγικά από ποτέ.…

Continue Reading

Βαρσοβία: Το παραμυθένιο christmas market στα τείχη της πόλης, η Castle Square και το Royal Garden of Light

Tην παραμονή χριστουγέννων επιλέξαμε να την περάσουμε στη Βαρσοβία, την πρωτεύουσα της Πολωνίας. Όλα όπως αναμενόταν ήταν στολισμένα αλλά εκείνη την ημέρα μας περίμενε μία «δυσάρεστη»…

Μπανγκόκ: Η εμπειρία μου στην πόλη που συνδυάζει την πολυτέλεια με την απόλυτη φτώχεια

Γνωστή και ως η πόλη των αγγέλων η Μπανγκόκ με εντυπωσιακά κτίρια και ουρανοξύστες. Βέβαια, δίπλα από τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία συναντάς την απόλυτη φτώχεια. Είναι η πρωτεύουσα της…

Continue Reading

Βυρητός: Ένας συναρπαστικός προορισμός που με εντυπωσίασε απρόσμενα

Η αλήθεια είναι πως κλείνοντας αεροπορικό εισιτήριο για την πρωτεύουσα του Λιβάνου και το «Παρίσι της Μέσης Ανατολής» όπως αποκαλούν την Βυρητό δεν ήμουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος.

Τόκυο: Βάλτο οπωσδήποτε στο Bucket List σου και υπόσχομαι θα το λατρέψεις! Μια φορά δεν είναι ποτέ αρκετή!

Για ένα πράγμα να είσαι απόλυτα σίγουρος. Θα περάσεις καταπληκτικά! Βάλε το Τόκυο και γενικά την Ιαπωνίζα στο bucket list σου. Αξίζει να το επισκεφθείς μια φορά στην ζωής σου. Είναι…

Continue Reading

Λας Βέγκας: Οι εμπειρίες μου στην πιο φαντασμαγορική πόλη του πλανήτη Mυστικά για αξέχαστες διακοπές

Δεν ξέρω πόσο αντικειμενικός μπορεί να είμαι όταν μιλάω για το φαντασμαγορικό Λας Βέγκας. Το λατρεύω! Έχω πάει τρείς φορές και ποτέ δεν το χορταίνω. What Happens In Vegas Stays in Vegas…

Phi Phi Islands και James Bond Island: Επισκέφθηκα τον απόλυτο παράδεισο του Πουκέτ

Δεν υπάρχει τουρίστας που να επισκεφθεί το Πουκέτ και να μην κάνει εκδρομή στα νησιά Πιπι. Αποτελούν έναν από τους κορυφαίους εξωτικούς προορισμούς στον πλανήτη. Όπως σας συμβούλεψα…